Pravila vrtića
Pravila reguliraju profesionalne obveze i odgovornosti odgojitelja i drugih zaposlenika, te naglašavaju važnost suradnje obitelji i vrtića i odgovornost u institucionalnom kontekstu.
- Poštujte radno vrijeme vrtića i ne kasnite po dijete.
- OBVEZAN dolazak djeteta u vrtić do 8:00 sati; u 8:00 sati se vrtić zaključava radi sigurnosti djece.
- Osobno predajte i preuzmite dijete od njegovog ili dežurnog odgojitelja.
- Pismeno ovlastite tri punoljetne osobe, koje u slučaju vaše spriječenosti mogu uzeti dijete iz vrtića.
- Malodobne osobe ne smiju odvoditi djecu iz vrtića.
- Izvijestite odgojitelja o svakoj promjeni adrese ili broja telefona.
- Informirajte odgojitelje o djetetovim posebnim potrebama, zdravstvenim teškoćama i postupcima koji se primjenjuju u akutnim stanjima djeteta.
- Bolesno dijete ne dovodite u vrtić, a nakon bolesti donesite liječničku potvrdu da dijete može u skupinu.
BEZ LIJEČNIČKE POTVRDE NE MOŽEMO PRIMITI DIJETE U SKUPINU RADI ZAŠTITE OSTALE DJECE. - Oblačite dijete u višeslojnu odjeću ugodnu za igru, koja se lako skida i oblači, a obvezna je i jedna rezervna presvlaka.
- Ne donosite u vrtić kolače i druge prehrambene proizvode, koji nemaju istaknutu deklaraciju o proizvođaču, sastavu i roku trajanja proizvoda.
- Dogovorite s odgojiteljem pravila o donošenju kućnih igračaka (igračke koje mogu ozlijediti djecu nisu dopuštene donositi u vrtić).
- Zatvarajte dvorišna i ulazna vrata za sobom.
- Odazivajte se na roditeljske sastanke, radionice za roditelje i pozive odgojitelja na individualne razgovore o pojedinim problemima – bit će korisno za obje strane.
Roditelj ima pravo:
- Znati kako njegovo dijete zadovoljava svoje potrebe u vrtiću (odgojitelj ga informira o ponašanju i razvoju djeteta).
- Dobiti uvid u funkcioniranje vrtića i rad odgojitelja.
- Biti informiran o odgojnim i zaštitnim mjerama i postupcima.
- Pratiti razvoj i napredovanje u suradnji s odgojiteljima.
- Dobiti stručnu pomoć ustanove (odgojiteljice, pedagoginja, ravnateljica…).
- Aktivno sudjelovati u životu i radu vrtića, putem različitih aktivnosti s djecom i odgojiteljima ( akcije prikupljanja ili izrade didaktičkog materijala, boravak u vrtiću za vrijeme prilagodbe, sudjelovanje u dječjim projektima, zajedničkim igraonicama, radionicama, druženjima sa djecom i odgojiteljima…).
Zbog svega ovoga vrlo je važno da odgojitelji i roditelji u međusobnu suradnju ulažu mnogo povjerenja, otvorenosti, tolerancije, objektivnosti i spremnosti za uvažavanje osobnih i profesionalnih kompetencija, usklađivanje odgojnih utjecaja i zajedničko rješavanje problema u razvoju i odgoju djece.